Kamis, 19 Mei 2011

MARKETS AND MONOPOLIES / PASAR DAN MONOPOLI

             The term ‘market’, as used by economists, is an etension af the ancient idea of a maket as a place where people gather to buy and sell goods. In former days part of a town was kept as the market or maket place, and people would travel many kilometes on special market-day in order to buy and sell various commodities. Today,however, markets such as the world sugar market, the gold market and the cotton market do not need to have any fixed geographical location. Such a market is simply a set of conditions permitting buyers and sellers to work together.
             In a free market , competition takes place among sellers of the same commodity, and among those who wish to but that commodity. Such competition influences the prices prevailing in the market. Prices inevitably fluctuate, and sush fluctuations are also affected by current supply and demand.


            Istilah ‘pasar’, seperti yang di gunakan oleh ekonom  , yang merupakan kepanjangan dari gagasan kuno pasar sebagai tempat dimana orang berkumpul untuk membeli dan menjualbarang-barang. Pada hari-hari tertentu,bagian dari kota itu disimpan sebagai pasar , dan orang-orang akan berpergian berkilo-kilo meter pada hari-hari pasar khusus untuk membeli dan menjual berbagai komoditas. Hari ini bagaimana pun pasar seperti sebagai pasar gula dunia , pasar emas dan kapas dipasartidak perlu memiliki lokasigeografis yang tetap. Pasar seperti itu hanyalah satu set kondisi kemungkinan pembeli dan penjualan untuk bekerja sama.
            Dalam pasar bebas , persaingan terjadi antara penjual dan pembeli komoditi yang sama, dan di antara mereka yang ingin yang membeli komoditas itu . persaingan mempengaruhi harga yang berlaku di pasar . harga pastiberfluktuasi, dan fluktuasi tesebut juga di pengaruhi oleh pasokan dan permintaan saat ini .

0 komentar:

Posting Komentar